Milá Andreo, gratuluji k úspěchu. Před Tebou se v podstatě umístili již pouze studenti gymnázií, kteří mají samozřejmě daleko více výuky cizích jazyků, než naše odborná zdravotnická škola. 14. místo v okresním kole je velký úspěch. Jaké jsou Tvé pocity po soutěži?
Rozhodně jsem ráda, že jsem se jí po dva roky za sebou zúčastnila. Získala jsem hodně zkušeností, seznámila se s novými lidmi a hlavně si vyzkoušela mluvit anglicky i s někým jiným, než s učiteli ve škole
Co přesně se v soutěži testovalo?
Soutěž byla složena ze dvou částí. Nejdříve nás rozdělili do skupin a odděleně jsme absolvovali poslechová cvičení. Poslech nám pustili dvakrát, pro případ, že bychom něco nestihli. Následně nás odvedli do místnosti, kde jsme čekali, až na nás přijde řada na mluvní cvičení. Seznam byl sestaven náhodně. V první části mluvení jsme se museli krátce představit a poté s rodilou mluvčí prodiskutovat předem zvolené téma. Následovalo klasické porovnávání obrázků. Druhá část probíhala v jiné místnosti. Zde jsme si vylosovali 2 témata, ze kterých bylo vybráno pouze jedno pro nadcházející rozhovor. Měli jsme 5 minut na přípravu. Následovalo debatování se 2 členy poroty
Která část soutěže Ti přišla těžší, a která lehčí?
Těžší byla rozhodně část poslechová. Byla to jiná úroveň angličtiny, než se vyučuje u nás na škole. Na druhou stranu mluvení bylo lehčí, hlavně oproti minulému ročníku. Již jsem věděla, co mě čeká, takže jsem nebyla tak nervózní.
Myslíš, že se Ti v dnešní době může angličtina hodit a co bys doporučila všem našim studentům, kteří se chtějí v angličtině zlepšovat?
Ano, angličtina je v dnešní době dle mého názoru nepostradatelná. Ke studiu angličtiny vlastně není potřeba sedět celé dny nad knihami, ale stačí se dívat na nějaký seriál/ filmy v anglickém jazyce. Tak jsem to dělala a stále dělám já a myslím, že se to vyplatilo 🙂
Za předmětovou komisi humanitních předmětů
Mgr. Jiří Kozák, učitel angličtiny